Mi fán teremnek az igazgatási előadók?

2017/03/28. - írta: Mdrs

Jelenlegi munkahelyemen, mint igazgatási előadó keresem a kenyeremet. Ha a saját munkaköröm és a Google találatként kiadott álláshirdetések leírásai alapján kéne röviden összefoglalnom mi is rejlik a sejtelmes elnevezés mögött, azt mondanám azokat a közalkalmazotti vagy köztisztviselői irodai dolgozókat hívják így, akik egyébként mindenesként is funkcionálnak. Néha szinte már nem is az a kérdés, hogy milyen feladatok tartoznak hozzájuk, inkább hogy melyek azok, amelyek nem.

igazgatasieaA viccet félre téve - esetemben valóban egy igen sokrétű munkakör egyszerű ám annál semmitmondóbb elnevezéséről beszélhetünk. Egy felsőoktatási intézmény hallgatókat segítő szervezeti egységének 5 fős csapatának vagyok oszlopos tagja. Munkánk sok esetben a házimunkához hasonlítható; csak kevesen veszik észre ha jól végezzük a dolgunkat, azonban hiánya hamar feltűnne. Az iroda kis létszámából adódóan, bár mindenkinek meg vannak a kiemelt  feladatai, sokszor szorosan együttműködve, csapatban tevékenykedünk. Teendőink közé tartozik az intézmény népszerűsítése mind a középiskolákban tartott előadások megszervezésével, mind a Nemzetközi Educatio Oktatási Szakkiállításon való megjelenéssel. Közreműködünk a Nyílt napokon, a Diplomaátadó rendezvényen és mi szervezzük a Lányok napját. Segítünk hallgatóinknak önéletrajzuk és motivációs levelük megírásában és állásinterjúra való felkészülésükben. Hogy még inkább segítsük tanulóink elhelyezkedését, évente megtartjuk Állásbörzénket. A diploma megszerzése után is foglalkozunk végzettjeinkkel. Öregdiák találkozókra várjuk vissza volt hallgatóinkat. A Diplomás Pályakövető Rendszer felmérésének lebonyolításával próbáljuk kideríteni mi az, amiben még fejlődnünk kell és melyek azok a területek, amikkel már elégedettek lehetünk.

Ez minden, amit 5 ember egy éven keresztül heti 40 órában véghez visz?
Valójában nem, hisz minden felmerülő feladatunkat nem gyűjtöttem össze. De senkit ne tévesszen meg az sem, hogy a felsorolt lista mindössze egy bekezdést foglal el. Elsőre talán nem tűnik soknak, ám vegyünk egyetlen példát annak szemléltetésére, hogy egy-egy főbb feladatunk milyen sok elintéznivalót foglal magába. Ahhoz, hogy az évente megrendezésre kerülő Állásbörze probléma nélkül megvalósulhasson rengeteg előkészületet kell elvégeznünk. Az önköltségszámítást és a várható bevétel megbecslését követően, első lépésként aktualizálnunk kell az eseménnyel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazó kiajánlónkat, s ezt el kell juttatnunk a potenciális résztvevőkhöz. Ez már önmagában sem egyszerű. Egy céges adatbázist vezetünk az irodával kapcsolatban álló cégekről (korábbi börzén résztvevők, álláshirdetéssel felkeresők, duális partnerek, stb.), frissítve a benne található információkat. A jelentkezési időszak alatt fokozottan megnövekszik az e-mailes és telefonos tájékoztatással eltöltött munkaidő mennyisége (bár egyéb jellegű ügyekkel kapcsoltban év közben is sűrűn előfordul, hogy felkeresnek bennünket). Biztosítanunk kell a helyszín színvonalas berendezését (standrendszer, frízfelirat, pultok, székek a jelentkezők létszámától függően). Egyeztetnünk kell az állásbörzére készülő kiadvánnyal kapcsolatban mind a cégek képviselőivel, mind az elkészítésért felelős nyomda kapcsolattartóival. Molinóval, plakátokkal, szóróanyagokkal kell népszerűsítenünk a rendezvényt. El kell érnünk a hallgatókat a közösségi média felületeken keresztül is. Biztosítanunk kell a résztvevők étkezési és parkolási lehetőségét, rendelkezésre kell bocsátanunk a cégek által igényelt technikai eszközöket. A bővebb kifejtést még hosszan-hosszan tudnám folytatni, kezdve a felsorolt tételek beszerzési folyamatainak részletes leírásával, s befejezvén a cégek által felajánlott ajándékok kisorsolásával és annak adminisztrációjával. Ám már ennyiből is jól látható, hogy egy egynapos rendezvény is rengeteg munkát és szervezést igényel, mind az előkészületi fázisban, mind a lebonyolítási, mind az utómunkák időszakában.

komment
süti beállítások módosítása